کتاب «جهانی‌ که من می‌شناسم» نوشتهٔ «برتراند راسل»

Jahani Ke Man Mishenasam_B.Russell_www.azadieiran2.wordpress.com

دانلود کتاب «جهانی‌ که من می‌شناسم» نوشتهٔ «برتراند راسل»

وقتی‌ به سنّ بلوغ رسیده بودم ایمان راسخی به مذهب داشتم . در آن وقت مذهب بیش از هر چیز دیگری شاید به استثنای ریاضیات برایم اهمیت داشت . علاقهٔ مفرط به مذهب مرا وادار کرد دربارهٔ مساله‌ای بیاندیشم و این مساله عبارت از آن بود که ، ایمان و علاقهٔ من به مذهب متکی‌ بر چه دلایلی است ؟ سه مساله برای من جنبه‌ بنیادی و اساسی‌ داشتند و به آنها بستگی و علاقهٔ زیادی احساس می‌کردم . این سه مساله به ترتیب عبارت بودند از :خدا ، بقای روح ، آزادی اراده (اختیار).مسائل فوق را از طریق معکوس مورد بررسی‌ و آزمایش قرار دادم : یعنی‌ تحقیق خود را از قوه اختیار شروع کردم . ضمن تحقیق و مطالعه بدین نتیجه رسیدم که ، اعتقاد و ایمان من نسبت به مسائل سه گانه فوق الذکر ، بر هیچگونه دلیل مبتنی‌ و استوار نیست . البته پیش بینی‌ می‌کردم که بعد از وقوف بر این امر به شدت دچار بهت و نه امیدی شوم ،ولی‌ نمی دانم که چرا با چنین حالتی مواجه نشدم !!

این کتاب که حاصل مصاحبه‌ای با برتراند راسل است و شاید یکی‌ از بهترین تفسیر‌ها از عقاید وی باشد ، در سال ۱۳۴۵ توسط انتشارت امیر کبیر به چاپ رسیده است . کتاب حاضر نسخهٔ الکترونیکی آن است که با تنظیمی جدید و تغییرات جزیی در برخی‌ عبارات با حفظ اصل امانت با هدف آزادی اندیشه و ارتقا آگاهی‌ عمومی‌ منتشر شده است .Jahani Ke Man Mishenasam_B.Russell_www.azadieiran2.wordpress.com

دانلود با لینک مستقیم

دانلود از سرور MediaFire

همچنین می توانید برای دانلود دیگر آثار «برتراند راسل» اینجا کلیک کنید

hpip.blogspot.com_azadieiran2.wordpress.comBoniad Eyromlu_www.azadieiran2.wordpress.commahakAzadieiran2.wordpress.com

2 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. آواره در آمستردام
    سپتامبر 11, 2013 @ 14:13:37

    ممنون

    پاسخ

  2. aylin
    ژوئیه 29, 2015 @ 15:18:14

    فکر نکنم هیشکی دیگه به اندازه ی من از پیدا کردن این سایت خوشحال شده باشه تا حالا … خیلی خیلی خیلییییییییی ممنون.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

