کتاب «جهان بینی‌ علمی‌» نوشتهٔ «برتراند راسل»

JahanBini e Elmi _B.Russell_www.azadieiran2.wordpress.comدانلود کتاب «جهان بینی‌ علمی‌» نوشتهٔ «برتراند راسل»

برتراند راسل فقید ، فیلسوف ریاضی‌ ، یا ریاضیدان فلسفی‌ که از رهروان اصیل این دانش و از بنیان گذاران دانش جدید ریاضی‌ است ، در این کتاب کوشش و تلاشی مبذول می‌دارد که ماهیت علم را بشناساند و مرز بین علم و غیر علم یا جهل علمی‌ را بنماید و نیز نشان دهد که علم مطلق و بی‌ زمان در هستی‌ چهار بعدی وجود ندارد و دقیق‌ترین صور شناخت أدمی‌ در غیر عاطفی‌ترین دانش او نظیر فیزیک نیز از صبقه عاطفه او برکنار نیست و فقط یک تقریب پیشرونده و پویاست . حقیقت علمی‌ در این اثر درقامت رسای خود نمایان است و این نکته روشن شده که حقیقت بی زمان جهل است و علم راستین ماهیتی پویا دارد ؛ در نتیجه علم یک نسل ، سنت نسل دیگر است و حقیقت تا متبلور شود ، مرده است .

JahanBini e Elmi _B.Russell_www.azadieiran2.wordpress.com

دانلود با لینک مستقیم

برای دانلود دیگر آثار»برتراند راسل» اینجا کلیک کنید

hpip.blogspot.com_azadieiran2.wordpress.com

Azadieiran2.wordpress.com

۱ دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. mohamad amini
    ژانویه 29, 2013 @ 09:20:53

    دوست عزیز و بزرگوارم . همیشه ، خویش را مدیون الطاف شما بزرگوار میدانم و خوش وقتم که عزیزی چون شمارا دارم که   در اشاعة خردی پرورش یافته لحظه ای درنگ نمی کند  مهرتان افزون و مهربانیتان مستدام باد  من جزام کتابخوانی دارم.  هیچ کتابی از چشم من پنهان نمی ماند ارسال کنید تا می توانید ارسال کنید  نگران نخواندن آن نشوید  دیوانه ای هستم که عاقلان به سخره اش گرفته اند     لحظه ای در آنچه گفتم ، تردید به خود راه مدهید  من چیزی را می خواهم که کسی را حوصله  فهم آن نیست  و همه چیزم را میدهم تا چیزی به دست بیاورم  که کسی را لیاقت فهم آن نیست . مستدام باشید بزرگوار پر محبت 

    ________________________________

    پاسخ

پاسخی بگذارید

